e>

joi, 22 ianuarie 2015

How It's Made - cutii de lemn decorate/pictate

In ultima vreme m-am jucat mult cu desene in relief pe cutii, imi place tehnica asta, un pic de relief plus un strop de antichizare, reteta perfecta pentru o cutie draguta. Cand am primit o comanda pentru 12 cutii decorate in modul descris mai sus, am zis daaaaaaaaaaa, chiar daca timpul pe care l-am avut la dispozitie a fost foarte scurt. Si, desi a fost o comanda greu de dus la capat, deh, nu-i usor sa lucrezi cu atatea cutii intr-un spatiu nu foarte mare, m-am bucurat de fiecare clipa. Asa ca m-am hotarat sa impartasesc cateva momente din toata distractia, in caz ca erati curiosi :)

Asa arata comanda terminata, aproape ca nu vezi orele de munca din spate :)


Ei bine, primul pas este pregatirea cutiilor. Asta inseamna scoaterea suruburilor, operatiune foarte migaloasa si mare consumatoare de timp. Ca paranteza, tare nu-mi plac colegii de breasla care aleg scurtaturile si picteaza peste incuietori. Atentia la detalii conteaza enorm.


Urmeaza schitele. Rog a nu se baga in seama dezastrul de pe birou.


Urmeaza, apoi, transferul modelului pe cutii. Asta-i un moment in care descoperi ca mai trebuie facute si ceva modificari la schitele pe care le credeai fara cusur :)


Si de-acum incolo incepe partea distractiva, pictatul propriu-zis. Asta-i momentul in care-ti dai seama ca n-ai cum s-o scoti la capat fara ajutor, iti chemi prietena cea mai buna sa te ajute cu pensula, si-ti rogi perechea sa ofere suport tehnic (papa bun, pahare mereu pline). Si, uite asa te alegi si cu o dupa-amiaza faina tare, work is fun!
  

Mai sus cateva cutii in diferite stadii de aplicare a culorilor.


Multumesc Cami!

... si da, cutiile au si interior; cum ziceam, atentie la detalii! Am vazut prin targuri nenumarate cutii pictate peste incuietori si cu interiorul neglijat total. Nu este obligatoriu sa pictezi interiorul unei cutii dar macar lacuieste-l, altfel se va murdari foarte repede si nu vad cum ar putea sa placa asta unui client.

Urmeaza lacuirea (recomand minim doua straturi). Asta-i partea care-mi place cel mai mult, simt ca atunci culorile incep sa prinda viata :)



Dupa aceea trebuie prinse la loc incuietorile (daca ai avut grija, nu s-a pierdut niciun surub :P).

Apoi se livreaza comanda, speri din tot sufletul sa placa clientului si te bucuri de feed-back-ul pozitiv :)

Pe scurt ... asta e!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu